Veelgestelde vragen

  • Wanneer is Speelboerderij Binky geopend?

    Ons park is dagelijks geopend vanaf 10:00 uur.
Kijk hier voor meer informatie over onze openingstijden.

  • Kan ik een rolstoel lenen?

    Ja, dit is mogelijk. Reserveren van een rolstoel kan bij onze receptie via telefoonnummer 055-533 28 03.

  • Is het park toegankelijk met rolstoel/kinderwagen?

    Ja, grotendeels.

    We hebben twee invalideparkeerplaatsen.

    Er zijn zowel voor in het park als achter in het park MIVA-toiletten.

    De meeste paden zijn begaanbaar met rolstoel/kinderwagen. Sommige speelgebieden hebben valzand wat het moeilijk begaanbaar maakt.

    Meer informatie over de toegankelijkheid in ons park vind je bij Toegankelijkheid.

  • Kan ik een buggy of bolderkar lenen?

    Wij hebben buggy’s te leen. Het reserveren van een buggy kan bij onze receptie via telefoonnummer 055-533 28 03.

    Daarnaast zijn er trekkarretjes te leen waar kleine kinderen in kunnen zitten. Deze hebben een winkelwagensysteem waar een munt van €2 in gaat.

    Wij hebben geen (bolder)karren om spullen in te vervoeren. Wel hebben wij kluisjes waar je €10 borg voor betaalt bij de receptie.

  • Zijn er kluisjes?

    Ja, bij de ingang van het park zijn kluisjes. Die zijn te huur voor €10 borg per kluisje. Bij inlevering van de sleutel krijg je de borg weer terug. Vraag ernaar bij de receptie.

  • Zijn honden toegestaan in het park?

    Alleen officiële hulphonden ‘in functie’ (met een herkenbaar hesje of tuigje aan) mogen het park in.

    Overige honden (en andere huisdieren) zijn niet toegestaan in ons park.

  • Mogen de dieren in het park gevoerd worden?

    De gezondheid van onze dieren is voor ons erg belangrijk. Daarom mogen de dieren alleen gevoerd worden met voer uit ons voerhuisje. Dat is voor €0,50 per bakje te koop.

    Eigen voer, etensresten of blaadjes van struiken in het park zijn niet geschikt voor onze dieren.

  • Mag je de dieren aaien en optillen?

    Het welzijn van onze dieren is voor ons erg belangrijk. Daarom mag je de dieren niet optillen of achterna rennen.

    Wel mag je de dieren aaien. Op de boerderij hangt een mand met borstels waarmee je de geiten kan borstelen. Dat vinden ze vaak erg fijn.

  • Voor welke leeftijd is het park geschikt?

    In ons park is genoeg te doen voor jong en oud.

    Het park is vooral ingericht voor kinderen tot een jaar of 12 (afhankelijk van hun interesse).

    Kinderen van 0 en 1 jaar mogen gratis naar binnen. Iedereen vanaf 2 jaar en ouder betaalt dezelfde toegangsprijs en dient een geldig entreebewijs te hebben. Kijk hier voor meer informatie over onze tarieven.

  • Mag mijn kind alleen het park in?

    Nee. In verband met veiligheid moeten kinderen tot en met 10 jaar altijd onder begeleiding van een volwassene (18 jaar of ouder) het park in.

  • Is het betaald parkeren?

    Nee, zowel op onze eigen parkeerplaats voor de ingang van het park, als op de doorgaande weg de Dubbelbeek, is het gratis parkeren en zijn er meestal voldoende parkeerplekken.

    LET OP: er is op de Dubbelbeek wel één parkeerstrook ingericht als blauwe zone, waar doordeweeks tussen 10.00u en 14.00u maximaal 2 uur geparkeerd mag worden, met gebruik van een parkeerschijf.

    Een parkeerschijf is te koop bij onze receptie.

  • Mag er gerookt worden in het park?

    Nee. Wij vinden gezond spelen belangrijk en daarom zijn wij een rookvrij park. Roken is in het hele park verboden.

  • Mag ik eigen eten en drinken meenemen in het park?

    Ja, er zijn in het park genoeg (picknick)banken waar je je eigen eten en drinken mag nuttigen.

    Alleen op het Smulterras (het horecaplein) is dat niet toegestaan.

  • Verkopen jullie ook glutenvrije consumpties?

    Ja, wij hebben een aantal glutenvrije consumpties te koop, zoals frites, mayonaise, knakworst en ijs. Houd er rekening mee dat ons eten en drinken sporen van gluten kunnen bevatten.

    Andere allergenen (tarwe, lactose, suiker) staan op onze menukaart aangegeven per product.

    Vraag onze medewerkers bij de horeca voor meer informatie. Zij denken graag mee.

  • Kan je zwemmen in het park?

    Nee. Wij hebben in het park een waterfietsvijver en een eendenvijver. Beiden zijn niet geschikt om in te zwemmen!

    Bij de waterfietsvijver is een trekvlot en een klauterparcours over het water. Het water daar is ondiep.

    Mocht het gebeuren dat je nat wordt, dan kunnen we je een set droge kleren geven terwijl we je natte kleding in de droger snel kunnen drogen.

Vragen over dagentree en abonnementen

  • Kan ik de vervaldatum van mijn dagkaart verplaatsen?

    Wanneer je een dagkaart hebt gekocht bij een partner van Binky, zoals de ANWB of Tripper, dan is het voor ons niet mogelijk om de datum aan te passen. Neem dan contact op met de betreffende partner.

    Dagkaartjes uit onze eigen webshop zijn een maand geldig. Bij hoge uitzondering, bijvoorbeeld bij langdurige ziekte, kan de geldigheid aangepast worden. Neem voor de vervaldatum contact op met de receptie.

  • Verkopen jullie ook cadeaukaarten?

    Bij de receptie verkopen we cadeaukaarten voor een abonnement. Online zijn de cadeaukaarten niet te koop.

  • Krijg ik bij mijn abonnement een pasje?

    Nee, in principe niet.

    Na aankoop en registratie van je Binky abonnement in onze webshop, is er een persoonlijke QR-code voor je aangemaakt. Dit is je digitale toegangsbewijs. De QR-code kun je altijd openen via onze webshop. Daarnaast is het mogelijk om een screenshot van je QR-code te maken of om je QR-code op te slaan in een app (zoals Stocard). De QR- code laat je scannen bij ieder bezoek aan Binky.

    Mocht je geen smartphone hebben, of een digitale pas niet prettig vinden, dan kun je bij de kassa een plastic pasje met QR-code aanvragen.

  • Hoe lang is een abonnement geldig?

    Onze abonnementen zijn geldig tot 31 december van het lopende jaar.

    Koop je een abonnement aan tijdens de voorverkoopperiode in het najaar, dan is je abonnement geldig vanaf het moment van aankoop en het hele aankomende kalenderjaar.

  • Heb ik een pasfoto nodig voor mijn abonnement?

    Onze abonnementen zijn persoonsgebonden. Daarom dien je een profielfoto toe te voegen aan je account. Dit hoeft geen pasfoto te zijn, als het maar een scherpe en recente foto is. Voeg je foto toe via je webaccount.

  • Krijg ik elk jaar een nieuwe QR-code?

    Nee. Eenmaal je account geregistreerd in onze webshop, krijg je een persoonlijke QR-code. Deze blijft altijd geldig.

    LET OP: na registratie in de webshop, is je QR-code nog leeg. Elk jaar kan je op die code opnieuw een geldig Binky abonnement zetten. Dat gebeurt automatisch als je een abonnement koopt in de webshop.

Staat je vraag er niet bij?

Neem contact met ons op!

We vinden het erg leuk als je ons park bezoekt. Met het betreden van ons park ga je automatisch akkoord met onze parkregels.

Wil je voor het plezier en de veiligheid van jezelf, de andere bezoekers en onze medewerkers de volgende regels in acht nemen?

  • Het betreden van ons park is op eigen risico.
  • Aanwijzingen van onze medewerkers dienen altijd opgevolgd te worden.
  • Let goed op al je eigendommen. Hier ben je zelf verantwoordelijk voor.
  • Verbaal en/of lichamelijk geweld wordt niet getolereerd.
  • Ongewenste en/of gewenste intimiteiten worden niet getolereerd.
  • Wij doen ons uiterste best om het park schoon en netjes te houden. Help je mee door je eigen afval in de daarvoor bestemde containers en prullenbakken te gooien? Op het Smulterras staat een afvalscheidingswand waar je al je afval goed kunt scheiden.

Ons park is beveiligd middels camera’s en alarmsystemen. Zowel het park als gebouwen zoals Smulterras en kantoor zijn voorzien van (camera-)beveiliging. Alle beveiliging is getoetst aan de normen van CBP.

In alle gevallen waarin de parkregels niet voorzien, beslist het management van Speelboerderij Binky.